domingo, 3 de mayo de 2020

TAREA SEMANA 4 AL 8 DE MAYO

ESTA SEMANA CAMBIAMOS A NATURAL. COMENZAMOS UN TEMA MUY CHULO SOBRE LA LUZ Y EL SONIDO. CAMBIAD EL CUADERNO, HACÉIS LA PORTADA CON EL TÍTULO: LIGHT AND SOUND.


SESIÓN 1:  Copiamos la teoría en el cuaderno con buena letra. Si alguien tiene impresora, puede imprimir y pegar, pero no es necesario, se pueden hacer los dibujos. A continuación, se hace el ejercicio.


LIGHT


Light is a form of energy that illuminates the world. Our  main source of light is the Sun, but there are others: 


  • NATURAL LIGHT SOURCES: are found in nature. They emit their own light. Examples: sun, stars, flashes, fireflies (luciérnagas).
       


  • ARTIFICIAL LIGHT SOURCES: are man-made. They transform energy into light.
Examples: the light bulb, the fireworks…


 



EXERCICE: 
1.-  Classifies these objects into, natural or artificial light sources:
  1. stars
  2. a lamp
  3. the sun
  4. a fireflies
  5. a traffic light
  6. fire


SESIÓN 2: Copiamos la teoría en el cuaderno y después realizamos el experimento. En esta ocasión, te puede venir bien imprimir el dibujo o lo puedes hacer tú mismo como en el ejemplo del vídeo.


PROPAGATION OF LIGHT 
The light moves from one place to another until it comes into contact with a body. When light propagates:
  • It travels at high speed.
  • It moves in straight lines.
  • It propagates in all directions


The white light is composed of seven colors: red, orange, yellow, green, blue, indigo and violet.


EXPERIMENT: You are  going to do Newton's disc, so you can see that white light is actually composed of seven colors. Colour the following picture with their colours. Watch the video to understand how  it works. (Se puede imprimir o se puede dibujar como en el vídeo)







SESIÓN 3: Copiamos la teoría y hacemos el ejercicio.


BODIES AND LIGHT


We can classify bodies based on how they respond to light:
  • Transparent bodies allow light to pass through.


  • Opaque bodies don’t let light pass through.


  • Translucent bodies allow light to pass through, but part of the light is diverted.


EXERCICE:
Complete the sentences using: transparent - opaque - translucent
1. A fish bowl is a ______________ body.
2. A door is a _______________ body.
3.  This plastic is  a ___________________ body.


SESIÓN 4:  Copiamos la teoría en el cuaderno y hacemos las actividades.


PROPERTIES OF LIGHT
Light has got two properties: reflection and refraction. 


  • REFLECTION: this is the change of direction that occurs when  light hits an object. Reflection makes it possible for us to see objects that do not emit their own light. 




  • REFRACTION: this is the change of direction that occurs when light passes from one medium to another.


EXERCICES:
  1. The sign on an ambulance is written backwards so that we can read it in the car´s rear view mirror (retrovisor). What property of light is being used in this case?


  1. Do you know which property of light is related to the rainbow?


  1. Does a mirror work on reflection or on refraction?


SESIÓN 4. Hacemos un breve esquema con toda la información que hemos estado viendo de la luz.  (Esta actividad me la mandáis, por favor)


SESIÓN 5: Sesión de experimentos. Os dejo enlaces de vídeos con diferentes experimentos muy fáciles para que los hagáis en casa. 






Por último, os paso las instrucciones para hacer un periscopio, por si tenéis oportunidad de hacerlo, es opcional. El periscopio es un experimento basado en la refracción de la luz. 




1 comentario:

  1. Hola Flory,
    Soy Jorge, me dejé cuaderno de natural en el cole y voy a usar el cuaderno de social.
    Besos

    ResponderEliminar